انتخاب فونت در طراحی سایت – بخش دوم
notrika webdesign | شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ
در بخش اول از معرفی اصول ابتدایی انتخاب فونت در طراحی سایت ، اهمیت تنظیم فاصله و دو فونت کاربردی و معروف سریف و سان سریف را در طراحی وب سایت معرفی کردیم.
اصول دیگری از جمله خوانا بودن متن ، چینش ، ترازی بندی و…در انواع فونت و انتخاب آن ها باید در نظر گرفته شود که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

انتخاب فونت در طراحی سایت با توجه به ویژگی آن ها
سایر ویژگی های ساختاری هر فونت که باید در انتخاب آن ها بدان دقت کرد عبارت اند از:
خوانایی فونت
وقتی که یک خط را می خوانید ، تعداد کاراکتر هر خط و خوانا بودن آن فونت مهم است. برای این که بدانید کدام فونت نمایش بهتری از مطالب سایت شما را ارائه می دهد ، کافی است که چند بار فونت های مختلف را در یک سایز و برای یک متن تست کنید تا بدانید آیا به کار بردن این فونت در طراحی سایت صحیح است یا نه.
دقت به هایفن ها
هایفن مرتبط با چینش هر کاراکتر است و به طور کلی از آشفتگی کلمات در صفحه می کاهد.
ترازبندی صفحه
اغلب فونت ها تا اندازه های بزرگی قابل استفاده هستند و می توانید سایز آن ها را تغییر دهید. اما دقت داشته باشید که سایز فونت ، چه تاثیری بر ترازبندی صفحه خواهد داشت. گاهی با ترازبندی های مختلف از جمله وسط چین ، راست چین یا چپ چین کردن ، در صورتی که اندازه فونت بیش از حد استاندارد باشد ، کلمات از کادر اصلی در طراحی سایت خارج میشوند و یا این که برای هر نوع اسکرینی ( موبایل ، تبلت و…) نمایش خوبی نخواهند داشت.
سخن آخر:
همواره به این نکته توجه داشته باشید که در هر سایت یا هر نوشته ای که اصلا قصد چاپ آن را دارید ، به کارگیری بیش از سه نوع فونت به صورت همزمان جایز نیست. این کار کل طراحی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.